نامه نگاری

دانشگاه-پایان نامه

اهداف یادگیری:

        آشنایی با انواع نامه

       آشنایی با ویژگی هریک از انواع نامه ها

 

شرح درس:

 

این طرح دانش آموزان با انواع نامه و ویژگی هریک از آنان آشنا خواهند شد.

 

نامه ها دو نوع هستند:

 الف) نامه های رسمی و اداری

ب) نامه های خصوصی و دوستانه

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:, | 22:51 | نویسنده : علي اكبري |

نوبهار است در آن کوش که خوش دل باشینوبهار است در آن کوش که خوش دل باشی

 

هردیاری آیینی برگرفته از خلق و خوی مردمان آن دیار دارد، آیین های فرهنگی ملتها، آینه های چگونه اندیشیدن آنها به چگونه بودنشان است و نوروز آیینی چیده شده در سفره های ذهن و آینه دل ایرانیان. هزاران سال است که پارسیان تولد بهار را جشن می گیرند و خانه تکانی می کنند. تولد بهار تولد شور و شوق، سبزه و امید و حرکت است. صدای پای بهار هم صدای دعوت به دوباره زیستن است، صدای موسیقی دل انگیز حیات در دستگاه آفرینش که زمین نمی میرد و دراین هنگامه همه خود را برای نکوداشت نوروز که رسمی همه ساله است آماده می کنند. رسمی که هرسال تکرار می شود، تکراری که ملال آور نیست.

گاهی به خاطر دیدن مداوم این اتفاق فراموش می کنیم با رفت وآمد شبانه روز، با طلوع و غروب خورشید چگونه باید مواجه شویم و چه اندرزی بگیریم.

اما نوروز ما را از این رخوت و بی تفاوتی بیرون می آورد تا از این تکرار زیبا اما خفته آفرینش رها شویم و در کنار خانه تکانی منزل به خانه تکانی دل هم بپردازیم.

این روزها همه جا حرف از خانه تکانی خرید لباس نو و انجام کارهای عید و خلاصه به استقبال بهار رفتن است.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:, | 22:19 | نویسنده : علي اكبري |

استقبال ساده از تشریف‌فرمایی بهار

 


کم‌کم به هفته‌های آخر سال نزدیک می‌شویم و این روزها با تمام زیبایی که به خاطر آمدن بهار با خود به همراه دارد، با حس و حال عجیبی آمیخته است که نمی‌توان منکر رگه‌های پنهان اضطراب در آن شد.

بهار

شاید تعطیلات طولانی در کشور ما که حتی رفتن به یک پزشک متخصص را باید برای چند هفته فراموش کنیم یکی از دلایل آن باشد، زیرا در هفته‌های آخر سال تمام کارهای عقب‌مانده‌مان صف می‌کشند تا قبل از تعطیلات انجام شوند. اما استقبال از بهار این زیباترین فصل سال که زیبایی‌اش نه‌تنها در رنگ‌های درختان و گل‌ها، بلکه در معانی زیبایی است که برای ما انسان‌ها به همراه دارد و در هفته‌های بعد در مورد آن بیشتر صحبت می‌کنیم، باید خیلی آسان‌تر از این چیزی باشد که تعریف کرده‌ایم.

 

با تمام احترام و علاقه‌ای که به فرهنگ اصیل و دوست‌داشتنی‌مان داریم، نمی‌توانیم منکر این واقعیت شویم که گاهی زیبایی لحظاتی خاص را به خاطر عرف و باید و نبایدهای فرهنگی‌مان از دست می‌دهیم. نگاهی به مراسم ازدواج در کشورمان بیندازید. زیباترین اتفاق زندگی هر کس، یافتن همراه زندگی است، اما آداب و رسوم دست و پاگیر که به بهانه فرهنگ ایرانی وارد این اتفاق زیبا می‌شود، گاهی بقدری سخت و طاقت‌فرساست که جوان قید یافتن شریک زندگی را می‌زند و عطایش را به لقایش می‌بخشد.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:, | 22:5 | نویسنده : علي اكبري |
کارآفرینی از کجا آغاز می‌شود؟

 
یک ایده خوب، هیجان، کمی‌پول، پشتکار فراوان، زحمت، کار، کار و باز هم کار، شکست‌های بزرگ، موفقیت‌های کوچک، ناامیدی، دلسردی و ناگهان پنجره طلایی باز می‌شود و می‌روی در فهرست پر افتخار کارآفرینان، آنهایی که با ایده‌های جدیدشان، کسب و کارهای نوینی به وجود آورده‌اند.

یک ایده خوب، هیجان، کمی‌پول، پشتکار فراوان، زحمت، کار، کار و باز هم کار، شکست‌های بزرگ، موفقیت‌های کوچک، ناامیدی، دلسردی و ناگهان پنجره طلایی باز می‌شود و می‌روی در فهرست پر افتخار کارآفرینان، آنهایی که با ایده‌های جدیدشان، کسب و کارهای نوینی به وجود آورده‌اند. آنها که با پشتکار فراوانشان دائما در حال تغییر چهره جهان پیرامون هستند و آنها که کیمیاگری بلدند و از خاک طلا می سازند.
با چند تا از آنها آشنا شوید.
حمید نعیمی، موسس و ایده پرداز سایت بازی آنلاین اِسپید آپ (Speed Up)
حمید نعیمی، بیست و هفت ساله و متولد تهران است. از کودکی رویای خلبان شدن و پرواز را در سر داشته، اما دست روزگار او را فارغ التحصیل رشته آی تی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند کرده است. گویا یک روز در کلاس درس تجارت الکترونیک دانشگاه یکی از همکلاسی های نعیمی مشغول ارائه سمینار در مورد تجربه اش درباره ایده بازی های آنلاین بوده که جرقه ای در ذهن این دانشجوی جوان شکل می گیرد. او از بین همان همکلاسی هایش تیمی را ایجاد می کند و از سال 89 کار روی ایده اش را در قالب یک پروژه آغاز کرده و پس از گذشت یک سال آن را به صورت رسمی راه اندازی می کند.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, | 20:40 | نویسنده : علي اكبري |

10جمله‌اي كه زندگي كاري شما را ويران مي‌كند


 

«كلمه‌ها بسيار اهميت دارند چراكه نه تنها شخصيت شما را به ديگران نشان مي‌دهند بلكه طرز فكر ديگران درمورد شما را شكل مي‌دهند.» اين جمله‌اي است كه «كارن فرايدمن» نويسنده كتاب «خفه شو و چيزي بگو!» مي‌نويسد. اين كتاب به بررسي استراتژي برقراري ارتباط در محل كار مي‌پردازد. «اگر شما چهره‌اي مثبت به خود بگيريد قطعا توجه ديگران را جلب خواهيد كرد.»

«تفاوت ميان جمله «تقريبا درست است» با «درست است» آنقدر بزرگ است كه به تفاوت ميان كرم‌شب‌تاب و رعد و برق مي‌ماند.» معناي اين جمله‌ «مارك تواين» را وقتي بهتر درك مي‌كنيم كه بدانيم گفتن بعضي جمله‌ها در كار چقدر مي‌تواند ويرانگر باشد. فرقي نمي‌كند شما كارمند باشيد يا مشتري يا جزو مقامات بلندپايه؛ اين كلمات شما هستند كه به شما و شخصيت كاري‌تان رنگ و رو مي‌دهند.

«كلمه‌ها بسيار اهميت دارند چراكه نه تنها شخصيت شما را به ديگران نشان مي‌دهند بلكه طرز فكر ديگران درمورد شما را شكل مي‌دهند.» اين جمله‌اي است كه «كارن فرايدمن» نويسنده كتاب «خفه شو و چيزي بگو!» مي‌نويسد. اين كتاب به بررسي استراتژي برقراري ارتباط در محل كار مي‌پردازد. «اگر شما چهره‌اي مثبت به خود بگيريد قطعا توجه ديگران را جلب خواهيد كرد. در اين صورت شما در بهترين شرايط قرار مي‌گيريد تا آنها به حرف‌هايتان گوش دهند.»

با اين حال اغلب اوقات وقتي در محيط كاري شروع به صحبت مي‌كنيم اغلب از كلماتي مبهم و ترديدآميز استفاده مي‌كنيم كه تنها فايده‌اش مخدوش كردن پيامي است كه قصد انتقال آن را داريم. كاربرد كلمه‌هايي همچون «به نوعي، در اغلب موارد» باعث كاهش قدرت كلام مي‌شود يا استفاده از جمله‌هاي منفي مثل «نمي‌توان، امكان ندارد و هرگز» كه باعث نااميدي و منفعل شدن مي‌شود. براساس تحقيقي كه به تازگي انجام شده و طبق توصيه كارشناسان، ۱۰ جمله زير را فيگارو به عنوان بدترين چيزهايي انتخاب كرده كه مي‌توان در محيط كار به زبان آورد.

اين كار من نيست
همين جمله ساده و پركاربرد باعث مي‌شود شما خودتان را از جمع اعضاي تيم كاري‌تان جدا كنيد. اين جمله دقيقا متضاد حس انعطاف‌پذيري و ميل به يادگرفتن چيزهاي جديدي است كه براي برعهده گرفتن پست‌هاي حساس و عالي حياتي است. به جاي اين جمله منفي مي‌توان از اين جمله مثبت استفاده كرد: «واقعا در اين زمينه تجربه‌اي ندارم.»

فكر مي‌كنم كه...
«لوري توماس روس» كه مدير يك شركت بزرگ است اعتقاد دارد اين جمله و جمله‌هاي مشابه آن همچون «تصور مي‌كنم، احساس مي‌كنم» باعث مي‌شود از تسلط مديريتي شما كاسته شده و قدرت پيام را نيز تضعيف كند. گفتن «فكر مي‌كنم اين بهترين استراتژي است» قدرت كمتري دارد از جمله «اين بهترين استراتژي است.» حتي اين مورد را بايد به تشكر كردن هم تسري دارد.

‌نمي‌دانم
شما فكر مي‌كنيد گفتن اين جمله يعني صداقت؟ با گفتن اين جمله ممكن است ديگران فكر كنند شما از روي تنبلي با اين جمله خود را خلاص كرده‌ايد. به جاي اين جمله بگوييد: «اجازه بدهيد جواب را پيدا كنم.» يا «نمي‌دانم چطور اين كار را انجام دهم.» و حتي «براي انجام اين كار از چه كسي مي‌توانم كمك بگيرم؟» نيز جمله مناسبي است. با اين كار زمان مي‌خريد تا راه حل را بيابيد.

نمي‌توانم
با بر زبان «نياوردن» اين جمله به همكاران خود مي‌فهمانيد كه براي هرنوع يادگيري آماده هستيد. مي‌توانيد مشكل را بررسي و راه حل پيشنهاد كنيد. مثلا اگر از شما خواسته باشند پروژه‌اي را معرفي كنيد كه به دليل مشغله كاري توان انجام آن را نداريد بگوييد: «متاسفانه الان مشكلي دارم. با اين حال با فلاني در اين مورد صحبت كرده‌ام و مطمئنم او به خوبي از پس آن برمي‌آيد.»

ولي...
استفاده از كلمه «ولي» همه آن چيزي را كه پيش از اين گفته‌ايد كاملا انكار مي‌كند. مثلا اين جمله را ببينيد: «اين پيراهن خيلي زيباست اما اين گوشواره‌ها به پيراهنت نمي‌آيد.» ما هميشه به طورغريزي جملات منفي را مي‌بينيم. بنابراين استفاده از اين كلمه تنها باعث برجسته شدن بخش منفي ماجرا مي‌شود.

سعي خودم را مي‌كنم
استفاده از اين جمله يعني احتمال شكست وجود دارد و ممكن است داستان به آخر نرسد. وقتي در ساعات آغازين كار، رئيس‌تان از شما مي‌خواهد كاري را انجام دهيد و شما به او مي‌گوييد «سعي خودم را مي‌كنم» باعث مي‌شود ترديد در روح رئيس‌تان شكل بگيرد. به جاي اين جمله مي‌توانيد بگوييد: «ساعت ۹ روي ميز كارتان خواهد بود.»

ايده خوبي نيست
اين اولين و دم‌دست‌ترين جمله‌اي است كه در برابر ايده‌هاي همكارانتان مي‌توانيد بگوييد. بكار بردن اين جمله باعث مي‌شود آنها جرات ابراز ايده‌هاي خود را نداشته باشند. به جاي اينكه چيزي را به طور كامل رد كنيد مي‌توان مثلا از يك پرسش استفاده كرد: «خب مي‌توان اين ايده را اجرايي كرد؟»

تقصير من نيست
به جاي گفتن اين جمله و در مقام ضعف و مظلوم‌نمايي قرار گرفتن بهتر است دست بالا را بگيريم. چنين جمله‌هايي مي‌تواند كمك حال هركسي باشد: «سعي مي‌كنم بفهمم چه اتفاقي افتاده است.» يا «بهتر است سعي كنيم بفهميم چطور مي‌شود از تكرار اين اتفاق جلوگيري كرد.»

تصور مي‌كنم...
اجتناب كردن از جمله‌هايي كه در آنها عدم قطعيت موج مي‌زند باعث مي‌شود قدرت و تسلط خود را بهتر به ديگران نشان دهيد. اگر ذهن شما را چيزي به خود مشغول كرده كه باعث درنگ شما مي‌شود به جاي اينكه با خجالت صحبت كنيد بهتر است مشغوليت ذهني‌تان را صادقانه مطرح كنيد.

غيرممكن است
اين جمله بدون شك منفي‌ترين جمله اين فهرست است. اين جمله يعني اينكه شما حتي آماده نيست كه آن موضوع خاص را امتحان كنيد. حس منفي واگيردار است و همچون يك ويروس منتشر مي‌شود. براي مثبت بودن مي‌شود گفت: «خب بگرديم شايد راه حلي پيدا كرديم.»



تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, | 20:39 | نویسنده : علي اكبري |
چگونه از فرزندمان یک کارآفرین خلق کنیم؟

 


 
کودکان توانایی تفکر را دارند و امکان رشد و پرورش مهارت های گوناگون را نیز دارا می باشند. کارآفرینی به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی در فرایند توسعه جوامع دارد. لذا ایجاد و پرورش تفکر کارآفرینی در کودکان علاوه بر این که امکانپذیر می باشد، گامی مؤثر و مفید در جهت رشد و تعالی کشور عزیزمان نیز است.


تعاریف کارآفرینی:

تعاریف گوناگونی از کارآفرینی ارائه شده است که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می گردد.

کارآفرینی شکل ویژه ای از نوآوری است و عبارت از پیاده سازی موفقیت آمیز ایده های خلاق برای ایجاد کسب و کار جدید یا یک ابتکار جدید در درون کسب و کار موجود می باشد.

کارآفرینی فرایندی است که در آن اختراع به مرحله عمل درآمده و ایده ای خام به عملیاتی که از نظر اقتصادی معتبر می باشد، دگرگون شده است.





ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, | 20:38 | نویسنده : علي اكبري |
شغل آینده فرزندان و اشتباه فراگیر پدر و مادرها
 
تحت تأثیر همین القائات -به علاوه رؤیاپردازی های کودکانه- است که از هر دانش آموزی بپرسی که می خواهی چه کاره شوی، فوراً شغل آینده اش را می گوید و اتفاقاً هم اکثرشان می خواهند پزشک شوند (با تعیین تخصص)، یا مهندس، یا معلم یا خلبان.
شغل آینده فرزندان و اشتباه فراگیر پدر و مادرها

بسیاری از پدر و مادرها، رؤیاهای محقق نشده خود را در آینده فرزندان شان جست و جو می کنند. خیلی ها هم معتقدند که چشم انداز زندگی بزرگسالی فرزندان شان را باید از دوران کودکی برایشان ترسیم کرد تا "بچه، هدف داشته باشد."

به همین دلیل است که خیلی از پدر و مادرها، شغل آینده فرزندان خود را تعیین و به وی ابلاغ می کنند!
این ابلاغ می تواند مستقیم باشد: تو باید پزشک شوی... مهندس که بشوی باید خانه جدیدمان خودت درست کنی... آرزو دارم تو هم مانند عمویت خلبان خوبی بشوی... .
یا غیر مستقیم: می بینی پزشک ها چقدر خوب پول در می آورند؟... همیشه آرزو داشتم یک خلبان بشوم ولی نتوانستم ... خوش به حال همسایه! پسرش توانست در آزمون وکالت قبول شود... .

تحت تأثیر همین القائات -به علاوه رؤیاپردازی های کودکانه- است که از هر دانش آموزی بپرسی که می خواهی چه کاره شوی، فوراً شغل آینده اش را می گوید و اتفاقاً هم اکثرشان می خواهند پزشک شوند (با تعیین تخصص)، یا مهندس، یا معلم یا خلبان.

و بدین ترتیب سال های کودکی و نوجوانی در رؤیای شغلی سپری می شود که هیچ دورنمای مشخصی برای رسیدن به آن وجود ندارد.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, | 20:37 | نویسنده : علي اكبري |

شغل عجیبِ مردم در آینده

 
اگر یک قرن پیش کسی به شما می‌گفت کسانی پیدا خواهند شد که کارشان مثلاً برنامه‌نویسی یا طراحی صفحات وب باشد، آیا کسی پیدایش این مشاغل را باور می‌کرد و شناختی نسبت به ماهیت آنها می‌داشت؟
۱۰ شغل عجیبِ مردم در آینده
به‌گزارش اقتصاد ایران، اگر یک قرن پیش کسی به شما می‌گفت کسانی پیدا خواهند شد که کارشان مثلاً برنامه‌نویسی یا طراحی صفحات وب باشد، آیا کسی پیدایش این مشاغل را باور می‌کرد و شناختی نسبت به ماهیت آنها می‌داشت؟


به همین ترتیب پیشرفت فناوری و تکامل جوامع انسانی، باعث خواهد شد که در آینده شاهد به وجود آمدن شغل‌ها و حرفه‌های تازه باشیم.

در این نوشتار، 10 شغلی را با هم مرور خواهیم کرد که در آینده نسبتاً نزدیک مثلاً در دو دهه بعد رواج پیدا خواهند کرد:

1- نوستالژیست


آدمی است دیگر! همیشه دوست دارد که محل زندگی خود را به سبک‌های مختلف آماده کند.

در فیلم Midnight in Paris قهرمان‌های فیلم شاهد بودند که آدم‌های هر دوره‌ای دلتنگ زندگی ساکنان دهه‌ها پیش پاریس می‌شدند و زندگی در دهه‌ها پیش را پررنگ و لعاب‌تر و رُمانتیک‌تر می‌دانستند.

به شیوه مشابهی هیچ بعید نیست که آدم‌های دهه، مخصوصا تحت فشار زندگی مدرن و بسیار ماشینی و احتمالا خالی از معنویت دهه‌ها بعد، هوس کنند که جلوه‌ای از گذشته مثلا دهه 1980 یا اصلا دهه‌ای را که ما در آن به سر می‌بریم، بازسازی کنند و برای این کار به آدم‌های متخصصی نیاز خواهند داشت که اتاق‌ها و خانه‌هایشان را به سبک گذشته بیارایند.

2- جراح از راه دور یا Telesurgeon



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, | 20:35 | نویسنده : علي اكبري |
کارآفرینان موفق/ زندگینامه بهروز فروتن
 
   

شرکت بهروز در سال 1356 توسط "بهروز فروتن" بنیان گذاشته شد ودرتمام این مدت،سهام عمده این شرکت،دراختیار خانواده فروتن بود.  
 
زندگینامه بهروز فروتن؛ بنیان‌گذار شرکت بهروز
من بهروز فروتن در سال 1324 در تهران متولد شدم و در امیریه‌ی تهران بزرگ شدم. در سن ده سالگی پدرم را از دست دادم. ایشان رئیس اداره‌ی آگاهی بود البته زمانی که من به دنیا آمدم بازنشسته شده بودند. مهمترین چیزی که از پدرم به یاد دارم این است که می‌گفت انسان باید جوهر کار داشته باشد. در زمانی که ایشان در قید حیات بودند ما از نظر مالی چندان مشکلی نداشتیم با این حال ایشان اصرار داشتند ما در ایام تعطیل کار کنیم. مهم نبود چه کاری انجام می‌دهیم بلکه مهم این بود که با فرهنگ کار آشنا شویم.
از بچگی سختی زندگی را ناخواسته حس کردم قبل از اینکه زندگی را ببینم سختی زندگی برایم نمایان شد به همین دلیل احساس می کنم یک حالت خود ساختگی خاص دارم.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, | 20:27 | نویسنده : علي اكبري |

داستان کشــــــــــاورز و ساعتش

 

 

 

 روزی کشاورزی متوجّه شد ساعتش را در انبار علوفه گم کرده است.ساعتی معمولی امّا با خاطره ای از گذشته و ارزشی عاطفی بود.

 

بعد از آن که در میان علوفه بسیار جستجو کرد و آن را نیافت از گروهی کودکان که در بیرون انبار مشغول بازی بودند مدد خواست و وعده داد که هر کسی آن را پیدا کند جایزه ای دریافت نماید.

کودکان به محض این که موضوع جایزه مطرح شد به درون انبار هجوم آوردند و تمامی کپّه های علف و یونجه را گشتند امّا باز هم ساعت پیدا نشد.

کودکان از انبار بیرون رفتند و درست موقعی که کشاورز از ادامۀ جستجو نومید شده بود، پسرکی نزد او آمد و از وی خواست به او فرصتی دیگر بدهد.

کشاورز نگاهی به او انداخت و با خود اندیشید، "چرا که نه؟ به هر حال، کودکی صادق به نظر میرسد."

پس کشاورز کودک را به تنهایی به درون انبار فرستاد.

بعد از اندکی کودک در حالی که ساعت را در دست داشت از انبار علوفه بیرون آمد.

کشاورز از طرفی شادمان شد و از طرف دیگر متحیّر گشت که چگونه کامیابی از آنِ این کودک شد.
پس پرسید، "چطور موفّق شدی در حالی که بقیه کودکان ناکام ماندند؟"

پسرک پاسخ داد، "من کار زیادی نکردم؛ روی زمین نشستم و در سکوت کامل گوش دادم تا صدای تیک تاک ساعت را شنیدم و در همان جهت حرکت کردم و آن را یافتم."

            ذهن وقتی که در آرامش باشد بهتر از ذهنی که پر از مشغله است فکر میکند.

هر روز اجازه دهید ذهن شما اندکی آرامش یابد و در سکوت کامل قرار گیرد و سپس ببینید چقدر با هوشیاری به شما کمک خواهد کرد زندگی خود را آنطور که مایلید سر و سامان بخشید.

 



تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, | 20:26 | نویسنده : علي اكبري |

زندگی نامه توماس ادیسون

 

توماس الوا ادیسون ۱۱ فوریه ۱۸۴۷ (میلادی - ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱ میلادی مخترع امریکایی بود. او وسایل متعددی را طراحی یا کامل کرد که مهم‌ترین و معروفترین آنها لامپ الکتریکی است.

ادیسون در طول حیات علمی خویش توانست ۲400 امتیاز اختراع را در ایالات متحدهٔ امریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان به نام خود ثبت کند که رقمی حیرت‌انگیز و باورنکردنی به نظر می‌رسد. واقعیت این است که بیشتر اختراعات وی تکمیل شدهٔ کارهای دانشمندان پیشین بودند و ادیسون کارمندان و متخصصان پرشماری در کنار خود داشت که در پیشبرد تحقیقات و به سرانجام رسانیدن نوآوری‌هایش یاریش می‌کردند. دهنی ذغالی تلفن،ماشین تکثیر، میکروفن، گرامافون، دیکتافون، کینتوسکوپ (نوعی دستگاه نمایش فیلم)، دینام موتور و لاستیک مصنوعی از جمله مواد و وسایلی هستند که بدست ادیسون و همکارانش ابداع یا اصلاح شدند.

ادیسون از اولین مخترعانی بود که توانست با موفقیت بسیاری از اختراعات خود را به تولید انبوه برساند.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 8 آذر 1393برچسب:, | 19:44 | نویسنده : علي اكبري |
بسیج؛ ای دست و بازوی ولایت
خط سرخ ازل تا بی نهایت
تو را نشناختن حق ناشناسی است
تعارض با تو کفر و ناسپاسی است



بسیجی کسی است که نورش خورشید را، موجش دریا را، استواریش کوه را، عزمش آهن را، وسعت روحش جهان را، صفتش واژه‏‌ها را، بی‌‏نامیش نام را، سوزش آتش را، سرعتش باد را و شهره‌‏اش تمام اسطوره‏‌ها را خجل کرده است.

هفته بسیج گرامی باد

تشكیل بسیج مستضعفین، ارتش بیست میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) هوشیاری و درایت بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) از جمله اساسی ترین عوامل در جهت خنثی سازی توطئه ها به حساب می آید که به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود، زمینه انقلاب دوم فراهم آمد و با سقوط لانه جاسوسی امریکا در تهران و برملاشدن ماهیت سلطه جو و تجاوزکارانه امریکا، شیطان بزرگ با ضربه ای سخت و جبران ناپذیر روبرو شد.



تاريخ : شنبه 8 آذر 1393برچسب:, | 19:23 | نویسنده : علي اكبري |
صفحه قبل 1 صفحه بعد